D&D Erdei gnómok

2009.02.08. 21:59

A Dungeons & Dragons játékban a gnómok legkevésbé ismert alfaja az erdei gnómoké. Rejtőzködők, visszahúzódók, gyakran még legközelebbi szomszédaik sem tudnak róluk, annyira elbújnak az erdő fái, bokrai közt. Nevüket is kedvenc lakóhelyükről kapták, az erdőről, ahol házakban élnek, melyek legalább részben a felszín felett vannak. Ékkövek iránti szerelmük ők sem vesztették el, noha nyilván azon drágaköveket szeretik, melyek életterük jellegét hordozzák - ezért is kedvencük a zöld smaragd.

Minden gnóm alfaj közül ők a legkisebbek, összesen 2-2,5 láb (0,7-0,85 m) magasak. Hajukat és szakállukat előszerettel növesztik hosszúra, olyannyira, hogy a földön is húzódik pár hüvelyknyit, hajuk pedig sarkukig ér. Szakállukra nagyon kényesek, gyakorta nyírják, vagy csavarják be szarvszerűen, hogy állszőrzetük kétoldalt messze elálljon. Természetesen nem szabad elfelejtkeznünk hatalmas orrukról sem, mely az egész faj jellemzője. Bőrük zöldesbarnás, szemük barna vagy kék, ám a zöld sem ismeretlen - a zöld szemet jó előjelnek tekintik az egyed egész életére.

Akár 500 évig is élhetnek, melynek első ötöde a fiatalkor - felnövésükkor ők is nagy ünneppet ülnek. Társadalmukban a papoknak kiemelt szerep jut. Az erdők tökéletes védelmezői ők, s náluk senki nem ért jobban a fa megmunkálásához. Eltekintve a hústól, ételeiket is életterüktől kapják, s a bogyókat, gyülmölcsöket nyersen eszik. Ám pont azért, mert ennyire védik az erdőt, végzetesen utálják az orkokat, hasonlóan a trogloditákhoz és gyíkemberekhez. Hatalmas fákban laknak, melyekbe függőleges, henger alakú szobákat vájnak. Ezen szobákat csapóajtók és létrák kötik össze, s e rendszer nem ritkán a föld alá nyúlik.

Az erdei gnómok tulajdonságai:

  • +1 ügyesség, +1 bölcsesség, -1 erő, -1 intellingecia
  • Bármely erdei terepen úgy át tudnak kelni, hogy semmilyen nyomot nem hagynak maguk után.
  • Állóképességük minden 3.5 pontja után kapnak +1 pont bónuszt varázslat elleni mentődobásukra.
  • Félszerzetekhez hasonlóan teljesen láthatatlanná tudnak válni erdei környezetben.
  • Minden, ember méretű, vagy annál nagyobb lény ellen kapnak -4 AC-t (tehát javul az AC-juk), valamint minden, az erdőt romboló lény ellen (orkok, gyíkemberek, gonosz favágók) kapnak +1 THAC0-t és sebzést.

A bejegyzés trackback címe:

https://fantasyart.blog.hu/api/trackback/id/tr72931131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása